Ligetvári Anita - Noiseg.hu

Mennyi a légzésszüneted?

10 terület, ahol a légzéseddel támogatni tudod magad és a környezetedet.

Egy egyszerű gyakorlat kipróbálására hívlak.

1. Vedd a kezedbe a telefonodat, és állítsd be rajta a stopper funkciót.

  1. Ülj le kényelmesen, egyenes háttal egy székre.
  2. Vegyél egy közepesen mély levegőt, aztán közepesen mélyen fújd ki.
  3. Indítsd el a stoppert, és mérd le, hogy hány másodpercig érzed magad jól, feszítő érzés nélkül (nem szabad erőltetni magad).
  4. Amikor először vennél levegőt, állítsd meg a stoppert.

    Ha 60 másodperc alatt van az érték, akkor sajnos nem vagy egészséges, a tested és az életed nem működik tökéletesen. Növelned kell az energia szintedet, az egészségedet.

Erre egy nagyon jó lehetőség az energianövelő légzés, amit ha egyszer megtanultad, bárhol, bármikor tudod használni.

A légzésünk nem csak a fizikai testünk működésére hat, hanem befolyásolja az idegrendszerünket, az érzelmeinket, a pszichés működésünket és az életvezetésünket is.

10 terület, ahol a légzésünkkel változtatni tudunk:

  1. Immunrendszer: Ha valaki tudja, hogyan kell energianövelően lélegezni -és persze gyakorolja is-, akkor az immunrendszere hatékonyabban működik. Emiatt a hideg időben megjelenő baktériumokat, vírusokat a jobban működő immunrendszer hatékonyabban el tudja pusztítani. Tehát egy influenza járvány alatt nem leszel beteg. Nem esel ki a munkából, nem veszítesz pénzt, nem kell gyógszerre költened, és nem gyengül le a tested.
  2. Krónikus betegségek: A régebb óta fennálló krónikus betegségek csökkennek, kitartó gyakorlás során pedig meg is szűnnek. A szervezet öngyógyító mechanizmusa újra aktív lesz, így nem kell különböző pirulákkal kompenzálni, szabályozni.
  3. Stressztűrés: Amikor emelkedik az energia szinted, a stressztűrő képességed is nő. Jobban viseled a napi stresszt.
  4. Idegrendszer: A jól használt légzéssel az idegrendszer lenyugszik, elmúlik a feszültség, szorongás, félelem.
  5. Sport, fizikai teljesítőképesség: A sportolásban, a szabadidős tevékenységben is megnő a teljesítő képességed, sőt ha a légézés szüneted eléri már az 50-60másodpercet, a fizikai teljesítés közben, nem csak használod az energiát, hanem gyűjtöd.
  6. Karrier: Az addig rejtett, szunnyadó képességeid a magasabb energiaszinten aktivizálódnak, így sokkal kreatívabb leszel.
  7. Pályaválasztás, döntés: Felismered a képességeidet, erősségeidet, és így jobban tudsz pályátválasztani, vagy éppen módosítani, ha a jelenlegiben nem érzed jól magad.
  8. Párkapcsolat: Mivel a családok egy energetikai körben vannak, ha az egyik ember változik, a többiek is követik. Növekszik a párok közötti harmónia. Ha már nincs jövője a párkapcsolatnak, akkor a magasabb energiaszinten könnyebben ki tudunk lépni, és hatékonyabban tudjuk elkezdeni az önálló, új életünket.
  9. Fogantatás, szülői lét: A gyerekekkel is harmonikusabb lesz a kapcsolatod. Stabilabb szülő, stabilabb gyermeket teremt.

    Ha még nincs gyereked, magasabb energiaszinten nagyobb esélye van a fogantatásnak.

  10. Életvezetés: Alacsony energiaszinten kevés lehetősége van az embernek. Magasabb energiaszinten sokkal több. Az élet el kezdi támogatni az embert minden szinten. Kevesebbet kell küzdened. Könnyebben rátalálsz a problémák megoldására, kevesebbet kell dolgoznod a több pénzért. Megtalálhatod a hozzád illő párt.

Közelgő események

Hírlevél feliratkozás

Rólam

ligetvari_anita_smallA pályaválasztás során a segítő szakmák felé húzott a szívem. Az ELTE­Természettudományi Karán végeztem mikrobiológus­technikusként, és hét évig dolgoztam a Johan Béla Országos Epidemiológiai Központ Mikrobiológia Kutatócsoportjában. 2001-ben elvégeztem a MANTRA Alternatív Természettudományi Szabadegyetem 3 éves képzését, ahol parapszichológusi oklevelet szereztem. Ezzel párhuzamosan kezdtem el a Transzperszonális Pszichológia és Légzés Intézet 3+1 éves képzését. 2003-ban transzperszonális pszichológus­légzéstréner oklevelet kaptam, amelyet ma már Transzperszonális Vivation­légzéstrénernek neveznek. 2008-ban kaptam meg a transzrelaxációs­terapeuta oklevelemet. 2011-ben a DONA (Észak Amerikai Dúlák Szövetsége) egyik oktatótanára, Debra PascaliBonaro által tartott posztpartum (gyermekágyi)dúla, majd 2012ben a Napfogyatkozás Egyesület szervezésében Gyászcsoportvezető képzésen vettem részt. Jelenleg a LEA (Lelki Egészségvédő Alapítvány) győri, művészeti terápiás­foglalkoztató képzésén veszek részt. 2001 óta egyéni terápiákat, csoportokat, hétvégi műhelymunkákat, előadásokat vezetek és tartok.